حلاجپور، علی (1390). «بررسی نقش فناوری وایمکس در توسعة تجارت الکترونیکی کشور»، ماهنامة دنیای مخابرات و ارتباطات، ش 8.
سالواتوره، دومینیک (1387). اقتصاد بینالملل، ترجمة حمیدرضا ارباب، تهران: نشر نی.
نجارزاده، رضا و فرزاد رحیمزاده (1391). «بررسی اثر اینترنت بر رشد اقتصادی در کشورهای منتخب»، فصلنامة تحقیقات رشد و توسعة اقتصادی، ش 9، س 3.
ونوس، داور، احمد روستا، و عبدالحمید ابراهیمی (1382). تحقیقات بازاریابی (نگرشی کاربردی)، تهران: سمت.
یاری، مازیار و حسین وظیفهدوست (1386). «گردشگری الکترونیکی، تأثیر متقابل تجارت الکترونیکی در صنعت گردشگری»، چهارمین همایش تجارت الکترونیک، آذر ماه.
Baldwin, R. (1988). “Hysteresis in import prices: the beachhead effect”, American Economic Review, Vol. 78.
Brander, J., P. Krugman (1983). “A ‘reciprocal dumping’ model of international trade”, Journal of International, 11 (1).
Bojnec, S. (2010). “Market Creating Effect of the Internet on Food Trade”, 84th Annual Conference of Agricultural Economics Society Edinburgh, Scotland 29th - 31st March.
Choi, C. (2010).“The effect of the Internet on service trade”, Economics Letters, 109(2).
Dieter Ernst, (2001). “The Internet’s Effect on Business Organization: Bane or Boon for Developing Asia? Analysis from the East-West Center”, Economics, Vol. 15.
Eichengreen, B. and D. Irwin (1998). “The role of history in bilateral trade flows”, The Regionalization of the World Economy, Frankel, J. (ed.), University of Chicago Press, Chicago.
Enders, W. (2004), “Applied Econometric Time Series”, New York: Wiley Press.
Freund, C. L., D. Weinhold (2004). “The effect of the Internet on international trade”, Journal of International Economics, 24 (8).
Freund, C. and D. Weinhold (2002). “The Internet and International Trade in Services”, The Economics of Technology and innovation, 92 (2).
Feenstra, R., J. Markusen and A. Rose (2001). “Using the gravity equation to differentiate among alternative theories of trade”, Canadian Journal of Economics, Vol. 34.
Freund, C., (2000). “Different paths to free trade: the gains from regionalism”, Quarterly Journal of Economics, Vol. 115.
Kimura, F. (2004). “The Gravity Equation in International Trade in Services”, European Trade Study Group Conference, University of Nottingham September.
Mann, C. L. (2007). “Technology, Trade in Services, and Economic Growth”, OECD Trade Committee Conference Trade, Innovation, and Growth “Global Forum on Trade”, 15-16 October.
Metzler, J. (2013). “The Internet, Cross-Border Data Flows and International Trade”, Technology Inovation, No. 22.
Rao, S., C. Perry and L. Frazer (2003). “The Impact of Internet Use on Inter-Firm Relationships in Australian Service Industries”, Australasian Marketing Journal, 11 (2).
Yannopoulos, P. (2011). “Impact of the Internet on Marketing Strategy Formulation”, International Journal of Business and Social Science, Vol. 2, No. 18.