ابوترابی، م. ع.؛ حاجامینی، م. و توحیدی، س. (1399). عملکرد سیستم مالی و رشد اقتصادی در ایران: برخی واقعیتهای سبکوار. بررسی مسائل اقتصاد ایران، 7(2)، 1-31.
ابینگ، ه. (1392). درآمدی بر اقتصاد استثنایی هنر: چرا هنرمندان فقیرند. ترجمه حمیدرضا ششجوانی و لیلا میرصفیان. نشر تحقیقات نظری: اصفهان.
اوپنهایم، ا. ن. (1391). ﻃﺮﺡ پرسشنامه ﻭ ﺳﻨﺠﺶ ﻧﮕﺮﺵﻫﺎ. ترجمه ﻣﺮﺿﻴﻪ ﻛﺮﻳﻢﻧﻴﺎ. ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﻓﺮﻫﻨﮕﻰ ﺁﺳﺘﺎﻥ ﻗﺪﺱ ﺭﺿﻮﻯ.
بانوک، گ. (1394). فرهنگ واژگان اقتصاد. ترجمه مهدی تقوی. نشر بازتاب.
بایلاس، ر. ای. (1386). نظریه اقتصاد خرد. ترجمه حسین راغفر، نشر نی: تهران.
بیکر، ت. ال. (1394). نحوه انجام تحقیقات اجتماعی. ترجمه هوشنگ نایبی، انتشارات دانشگاه پیام نور.
زرلونی، آ. (1395). اقتصاد هنر معاصر. ترجمه حمیدرضا ششجوانی و لیلا میرصفیان، انتشارات فرهنگستان هنر.
ششجوانی، ح. ر. (1391). سیاستهای حمایتی و یارانههای هنر. در مجید سرسنگی و سجاد باغبان ماهر، اقتصاد هنر ایران. انتشارات بینارشتهای: تهران.
ششجوانی، ح. ر. (1395). ارزیابی و بازنگری نظام یارانهدهی مطبوعات و کتاب. دفتر مطالعات و برنامهریزی راهبردی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: تهران.
ششجوانی، ح. ر.؛ کاووسی، ا. و قیومی، ع. (1399). برآورد جریمۀ درآمدی و تابع درآمد ازدسترفتۀ نویسندگان ادبی در ایران. بررسی مسائل اقتصاد ایران، 7(1)، 119-132.
قاسمی، ا. (1392). موقعیتیابی در تبلیغات هنر. انجمن روابط عمومی استان خراسان.
کالتر، م. (1386). کارآفرینی در عمل. ترجمه حمیدرضا ششجوانی، نشر تحقیقات نظری: اصفهان.
گجراتی، د. (1391). مبانی اقتصادسنجی. ترجمه حمید ابریشمی، ویرایش چهارم، جلد اول، انتشارات دانشگاه تهران: تهران.
مریدی، م. ر. (1394). کپی برابر اصل. در محمدرضا مریدی، مجموعه مقالات اقتصاد هنر ایران. انتشارات مطالعات بینارشتهای، تهران.
مریدی، م. ر. و تقیزادگان، م. (1388). عرضه و فروش تابلوهای نقاشی در ایران: عوامل اجتماعی مؤثر بر قیمت تابلوهای نقاشی در نگارخانههای تهران 1387. جامعهشناسی هنر و ادبیات، 2، 131-170.
معاونت اداره کل ارشاد خراسان رضوی (1395). گزارش تعداد هنرمندان شهر مشهد. منتشر نشده.
یزدی، ا. (1390). بررسی تأثیر درآمدهای نفتی بر سرمایه اجتماعی در ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد: مشهد.
Atkinson, S. E., & Halvorsen, R. (1984). Parametric Efficiency Tests, Economies of Scale, and Input Demand in US Electric Power Generation. International Economic Review, 25(3), 647-662.
Baumol, W. J., & Bowen, W. G. (1966). Performing Arts: The Economic Dilemma. The Twentieth Century Fund: New York.
Caves, R. E. (2000). Creative Industries: Contracts between Art and Commerce (No. 20). Harvard University Press: Cambridge.
Doi, K., Kii, M., & Nakanishi, H. (2008). An Integrated Evaluation Method of Accessibility, Quality of Life, and Social Interaction. Environment and Planning B: Planning and Design, 35(6), 1098-1116.
Flug, K., Spilimbergo, A., & Wachtenheim, E. (1998). Investment in Education: Do Economic Volatility and Credit Constraints Matter?. Journal of Development Economics, 55(2), 465-481.
Gérard-Varet, L. A. (1995). On Pricing the Priceless: Comments on the Economics of the Visual Art Market. European Economic Review, 39(3-4), 509-518.
Grampp, W. D. (1989). Rent-seeking in Arts Policy. Public Choice, 60(2), 113-121.
Grimsey, D., & Lewis, M. (2004). Public Private Partnerships: The Worldwide Revolution in Infrastructure Provision and Project Finance. Edward Elgar Publishing.
Haggart, B. (2014). Copyfight: The Global Politics of Digital Copyright Reform. University of Toronto Press.
Heilbrun, J., & Gray, C. M. (2004). The Economics of Art and Culture. Cambridge University Press.
Jolliffe, I. T. (1986). Principal Components in Regression Analysis. In Jolliffe, I. T. (Ed.) (2002), Principal Component Analysis (pp. 129-155). Springer: New York, NY.
Jovanovic, M. N. (2020). Market Structure: Introduction. In Jovanovic, M. N., Evolutionary Spatial Economics. Edward Elgar Publishing.
Khan, A. (2001). Financial Development and Economic Growth, Macroeconomic Dynamics, 5(3), 413-433.
Musgrave, R. A. (1971). Infrastruktur und die Theorie der öffentlichen Güter. Grundfragen der Infrastrukturplanung für wachsende irtschaften. Schriften des Vereins für Socialpolitik, NF, 58, 43-54.
Mwangi, I. W., & Ouma, S. A. (2012). Social Capital and Access to Credit in Kenya. American Journal of Social and Management Sciences, 3(1), 8-16.
North, D. C. (1990), Institutions, Institutional Change and Economic Performance. Cambridge University Press: Cambridge.
Peacock, A. (2006). The Arts and Economic Policy. In Ginsburgh, V. A., & Throsby, D. (Eds.), Handbook of the Economics of Art and Culture (Vol. 1) )pp. 1123-1140). Elsevier.
Rengers, M. (2002). Economic Lives of Artists: Studies into Careers and the Labour Market in the Cultural Sector (Doctoral dissertation, University Utrecht).
Rengers, M., & Velthuis, O. (2002). Determinants of Prices for Contemporary Art in Dutch Galleries, 1992-1998. Journal of Cultural Economics, 26(1), 1-28.
Teerink, S. (2014). Unraveling Art Prices: A Study about Determinants Influencing the Price of Art on the Dutch Primary Market 2000-2010. Erasmus University Rotterdam Thesis.
Towse, R. (2014). Advanced Introduction to Cultural Economics. Edward Elgar Publishing.
Towse, R. (2019). A Textbook of Cultural Economics. Cambridge University Press.
Velthuis, O., & Coslor, E. (2012) The Financialization Of Art. In Knorr Cetina, K., & Preda, A. (Eds.), The Oxford Handbook of the Sociology of Finance, pp. 471-87. Oxford University Press: Oxford UK.
Vučković, M., Bobek, V., Maček, A., Skoko, H., & Horvat, T. (2020). Business Environment and Foreign Direct Investments: The Case of Selected European Emerging Economies. Economic Research-Ekonomska Istraživanja, 33(1), 243-266.
Warren, R. (2008). The Nature and Logic of Bad Social Capital. In Castiglione, D., Van Deth, J. W. & Wolleb, G. (Eds.), The Handbook of Social Capital, pp. 122-149. Oxford University Press: New York
Welch, B. L. (1938). The Significance of the Difference Between Two Means when the Population Variances are Unequal. Biometrika, 29(3/4):350-362.
Williamson, O. E. (1991). Comparative Economic Organization: The Analysis of Discrete Structural Alternatives. Administrative Science Quarterly, 36(2), 269-296.
World Economic Forum, Davos (2008). Financial Development Report. USA Inc: New York, USA.