%0 Journal Article %T چالش های توسعه مشاوره مدیریت در ایران %J بررسی مسائل اقتصاد ایران %I پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی %Z 2383-0565 %A سیدکلالی, نادر %A حیدری, الهام %D 2021 %\ 05/22/2021 %V 8 %N شماره 1 (شماره پیاپی:15) %P 123-146 %! چالش های توسعه مشاوره مدیریت در ایران %K کلیدواژه­ ها: مشاوره مدیریت %K تحقیق کیفی %K تحلیل تم %K توسعه مشاوره مدیریت %K توسعه اقتصادی طبقه­بندی JEL: L84 %K M19 %K M38 %R 10.30465/ce.2021.6973 %X امروزه خدمات مشاوره مدیریت از اهمیت زیادی در ساختار اقتصادی کشورهای توسعه ­یافته برخوردار شده­ اند. در کسب­ وکارهای موفق، مشاوران خبره و متخصصی دست اندرکار هستند تا در تصمیم­ گیری­ های بهتر به مدیران یاری رسانند. این در حالی است که مشاوره مدیریت در ایران هنوز آنچنان که باید رشد نیافته و برای ایفای نقش مؤثر در ساختار اقتصادی کشور با چالش­ های عدیده­ ای مواجه است. هدف پژوهش حاضر اکتشاف چالش ­های توسعة مشاورة مدیریت در ایران است. پژوهش به روش کیفی تحلیل تم و با استفاده از ابزار مصاحبه انجام پذیرفت. مصاحبه شوندگان بیست نفر از مشاوران مدیریت خبره در ایران بودند. نتایج تحقیق نشان داد که چالش­ های توسعه مشاوره مدیریت در ایران در قالب سه تم چالش­ های عرضه مشاوره مدیریت، چالش­ های تقاضای مشاوره مدیریت و چالش ­های زمین ه­ای قابل طبقه­ بندی است. یافته­ های تحقیق می­تواند برای سیاستگذاران، مشاوران مدیریت و خریداران خدمات مشاوره قابل استفاده باشد تا از طریق نقش ­آفرینی مؤثر تر در توسعه مشاوره مدیریت، حرکت کشور در مسیر رشد و توسعة اقتصادی را سرعت بخشند.   %U https://economics.ihcs.ac.ir/article_6973_7744a35d8da254d5513e9afed2b21d3f.pdf